Tuesday 1 January 2013

MENJADI KAYA DENGAN INTERNET

Siapa yang tak mahu menjadi kaya.??? siapa yang tak mahu hidup senang??? Semua tu impian setiap manusia.. Termasuk lah saya nie.. Saya pun belum jadi orang kaya.. asyik kerja makan gaji.. cukup bulan..duit gaji dah habis bayar semua hutang yang mengelilingi pinggang..

Siapa yang tahu bagaimana cara nak jadi kaya dengan mudah?? sila share dengan saya.. sebab saya memang nak kaya dengan cepat.. hmm.. tapi saya tahu semua orang yang dah kaya pun pernah lalui kesusahan sebelum diorang benar-benar jadi kaya.. 




Semua orang fikir nak kaya dengan mudah.. dan ia termasuk lah saya..tapi hakikatnya..  bukan senang nak kaya.. kena betul caranya.. kalau betul-betul nak kaya..kena belajar cara-cara nak jadi orang kaya..


Ada orang menjadi kaya melalui PENGALAMAN sendiri.. jatuh berkali-kali.. kemudian bangun sendiri.. gagal berkali-kali.. kemudian bangun lagi..tanpa ada panduan dan rujukan.. hanya mencuba nasib dan belajar dari kesilapan sahaja.. dan akhirnya berjaya.. orang hanya ingin tahu kekayaannya sahaja bila dia dah berjaya.. tapi tak tahu kisah-kisah pahit ketika dia memulakan impiannya.. 


Jadi mustahil ada cara menjadi kaya dengan mudah dan cepat kan..tanpa usaha dan pelaburan duit..hanya goyang kaki dan tunggu duit masuk poket.. hmm.. 



Hati saya asyik meronta-ronta nak pergi cari satu buku yang boleh tolong tunjuk ajar dan memberikan tips-tips untuk betul-betul jadi orang kaya.. Jadi, petang tadi saya pegi Kinokuniya, KLCC.. Jalan-Jalan Cari Buku.. dan ini lah bukunya >>>

Buku yang di tulis oleh AJAY AHUJA yang bertajuk HOW TO MAKE A FORTUNE ON THE INTERNET yang menggariskan cara-cara mendapatkan kekayaan melalui internet.. Saya sangat teruja dengan kandungannya.. simple english je.. mudah di fahami.. dan yang paling penting.. semua tips-tips adalah sangat mudah untuk di tiru, dan di aplikasi kan.. maknanya.. buku nie memang dah menggariskan cara-cara nak membuat money online..


Masa kat Kinokuniya tadi.. buku nie di wrap dengan elok..tak boleh nak baca pun isi kandungan nya.. tapi point kat belakang buku tu sangat menarik, antaranya:

  • built a website and go live in 1 hour
  • accept online payments and set up statements to track your income
  • drive traffic to your site by getting your site listed instantly with the major search engines like Yahoo and Google
  • Earn up to $10 per click every time someone clicks on your site
  • Earn up to $15 every time someone fills out a form on your site
  • Get other web publisher to sell your stuff
  • Create a database of readers you can profit from every time you update you site
  • Have a chat room, forum and video forum on your website for free
  • Automatically send out an email everyday with no input from you

Jadi aku pun dengan tanpa fikir panjang-panjang terus pergi kaunter dan bayar.. Jadi kat rumah aku pun belek-belek buku nie.. hmmm.. super interesting.. sebabnya.. boleh access ke website author nie dan boleh study online juga.. easy for me..and easy for you all..So..for me.. rasa berbaloi beli buku nie dengan harga RM49.90.. kalo beli ebook 7.99 Pound Sterling (dalam RM39.65 sahaja).. lagi murah beli online.



Sekian untuk hari ini..



-cikhaslina-


No comments: